انواع لوله پی وی سی
انواع لوله پی وی سی

انواع لوله پی وی سی

انواع لوله پی.وی .سی

لوله M-PVC

این لوله ها با توجه به اصلاح کننده ای که در ساختار خود دارند مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می دهند. ضخامت لوله ام پی وی سی کمتر از لوله یو پی وی سی است (لوله های سخت و مقاوم).

لوله U-PVC

U-PVC (Unplasticized PolyVinyl Chloride) یکی از انواع لوله PVC می باشد که در ساختار خود نرم کننده ندارد. به همین دلیل این گروه از لوله ها همانند لوله های ام پی وی سی دارای سختی بالایی هستند (لوله های سخت بدون نرم کننده).

لوله O-PVC

این لوله ها نسبت به سایر لوله های پی وی سی سبک تر بوده و ساختاری آرایش یافته دارند. همین امر سبب شده تا خواص مکانیکی و فیزیکی لوله افزایش یابد و از ترک خوردگی آن جلوگیری کند (لوله های مقاوم در برابر خراش و ترک).

لوله P-PVC

اگر در لوله های پی وی سی از مقدار بسیار زیادی نرم کننده استفاده شود، به آن P-PVC می گویند. این لوله نسبت به سایرین، انعطاف پذیر تر و نرم تر است (لوله های بسیار انعطاف پذیر).

لوله C-PVC

لوله های C-PVC در ساختار خود دارای کلر بیشتری می باشند. همین امر سبب شده تا مقاومت شیمیایی این لوله ها افزایش یابد. هم چنین لوله C-PVC مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم تر است (لوله های مناسب برای انتقال سیالات داغ).

لوله پی وی سی معمولی (فشار ضعیف)

این لوله ها اغلب به عنوان ناودانی در ساختمان ها کاربرد دارند و در دو رنگ آبی و طوسی عرضه می شوند. به دلیل مقاومت خوب و هم چنین وزن سبکی که این لوله ها دارند از آنها در سیستم های انتقال آب هم استفاده می کنند.

لوله پی وی سی نیمه قوی

یکی از پر کاربردترین لوله های پی وی سی ، لوله پی وی سی نیمه قوی می باشد. زیرا از این لوله می توان برای مصارف مختلفی از جمله هواکش، ناودانی، فاضلاب ساختمانی و … استفاده کرد.

لوله پی وی سی فشار قوی

با توجه به قابلیت تحمل فشار بالایی که این لوله ها دارند، می توان از آن ها هم در سیستم های فاضلاب و انتقال مواد اسیدی و بازی و هم به عنوان غلاف و محافظ کابل های برق استفاده کرد. این لوله های اغلب در رنگی مایل به طوسی روشن تولید و در بازار عرضه می شوند.

تفاوت لوله U-PVC و PVC چیست؟

نرم کننده ها یکی از موادی هستند که در ساختار لوله های PVC جهت نرم سازی و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از این مواد در محیط زیست اثرات مخربی ایجاد می کنند ولی با توجه به اینکه لوله ها و اتصالات  U-PVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) در ساختار خود نرم کننده ندارند پس زیانی به طبیعت نمی رسانند و قابل بازیافت هستند. هم چنین این لوله ها به دلیل عدم وجود نرم کننده بسیار سخت و مقاوم اند و طول عمر بالایی دارند. دوام لوله های PVC کمتر از لوله های U-PVC است.

انواع لوله های پی وی سی (pvc) در نمونه های مختلف با تنوع رنگی طوسی و سفید و زرد تولید می شوند که هر کدام تحت مقاومتی خاص تولید و ارائه شده اند که با توجه به انواع سیالات و حتی فشار می توان آن ها را تهیه کرد و برای ساختمان و بنا بکار برد. این لوله ها دارای تنوع خاصی هستند که با اتصالات ساختمان مرتبط با خود در کار بکار گرفته می شوند. سطح این لوله ها باعث شده که ناهمواری به صفر برسد و انتقال سیالات به خوبی صورت بگیرد. به همین خاطر میزان گرفتگی ها بسیار کم است!

برای راهنمایی محصول و یا دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان تهران اتصالات تماس بگیرید.

 

5/5 - (2 امتیاز)